Sunday, August 3, 2008

六弦音符




八月二日,第一堂吉他音乐课,心情愉快。

没特别准备什么,带了把吉他就衝去了,哈哈。
先让老师帮我们调整好吉他音,我们没闲着哦,认真地听老师讲解各弦的音准是什么。
原以为老师会先从最基本的吉他架构开始教起,可是没有。
老师单刀直入,直接教我们弹音符,我们一共学了7个音符。好厉害啊。哈哈。
学会了三首歌,哈哈,可是必须多练习,熟练后,就不用看谱了!(想太多,除非阿信,怪兽,玛莎灵魂附身)哦,现在农历七月,不可以乱讲话。

老师教课时,示范有一首歌运用四拍音符,那首歌是you raise me up.虾米来的?有比较多人知道或新一点的歌吗?不需要什么maroon 5, simple plan 那些,至少给我MLTR,beatles可以吗?哈哈。那些我比较有共鸣,比较容易理解。

老师有一点赶鸭子哦,我也明白一个小时,时间有限,也得教快一点,那我们才能学多一点,可是第一堂课,可以让我们先熟悉一下嘛。老师叫我砍掉我的树妖魔爪, 啊啊!我想来以我的魔爪为傲,还真舍不得。(昨天研究了馨仪也有魔爪,等我研究tanya和绮贞看看,如何拥有魔爪,还能弹好吉他。)

魔爪砍掉了,要去磨破手指了。两周后见!






5 comments:

雙下巴 said...

Raise me up不是在示范pause meh? 惨了!我好像有失忆症leh!

Anyway, 这个course真的很有趣。我喜欢!

Anonymous said...

is 1 note with 4 beat right? also same la, pause and drag to 4 beat lor.

Ya, is interesting. actually primary school learnt e pause,beat,notes before, too long alr forget liao.

雙下巴 said...

hmm.. come to think of it, i think you are right, cos i remember him counting the beat also. keke.. paisay.. so hv u been practising?

btw, you should also be right about the tuning notes, cos i saw it on a guitar book, and ashin remembers something like what you said too! i'm the blur one... got it the other way round :(

oh, u learnt music in school before! no wonder ur ears are so sharp...

Anonymous said...

the tuning notes, i wrote on the pic of tis entry alr, can c?

practised when saints go marching.keke.i tried rem the notes n dun see the strings.

music lessons- i thot is MOE syllabus? is within curriculum leh, got learn play recorder and got singing exam.right, ashin?

雙下巴 said...

ya can see.

i'm not familiar with when the saints go marching, so it sounded funny when i tried to play.

remembered playing recorder but can't remember got learn notes leh.. maybe i forgot lor.. sigh.. i'm yi yue de lao ren.