Friday, June 27, 2008

青蛙 / 王子


就会无比思念
又会闹意见
懊恼到不行的关系

我们之间算什么
难道是化学反应在作祟
搞不好是可逆反应也说不定
化学方程式我不懂
我没有答案

今天把我当公主
明天把我当猴子
你既是体贴的王子
也是可恶的青蛙
世界这么大
惟有你有这能耐
投降

有时享受这感觉
有时却觉得是错觉
性格分裂的
是你还是我
我的理性失了踪
我无法分辨

比天气难测
就像甜不辣
连免疫力强的我都吃不消
我拿你没办法

你的反复无常
扰乱了我的生活规律
但日子如果没有你
平淡白粥
不感想像
没有你日子

我的   青蛙 / 王子

7 comments:

雙下巴 said...

who's your 青蛙王子?

LucyD said...

都说是幻想曲了! 而且不是青蛙王子, 而是青蛙/王子 i.e. 有时是青蛙, 有时是王子。

雙下巴 said...

hehe... monster just reminded me that i'm yi yue de lao ren last night. i think i really am. always not reading properly and missing out on some points. keke..

LucyD said...

It's okay, we are kinda used to it. Kekekekeke!

You even need reminder that you are yi yue de lao ren? No cure liao!

雙下巴 said...

hahahaha... seems like you are not studying hard enough leh! got so much time to suan me?!

蔡大人,天理在哪里?这个老人竟敢笑我是老人!

LucyD said...

you lunch time I also lunch time mah! 蔡大人 also lunch time, so no use calling for him now :p

雙下巴 said...

蔡大人 must have felt itchiness in his ears just now. keke..